بریتانیا تلویزیون دولتی روسیه را ۲۵۰ هزار دلار جریمه کرد

رادیو فردا : آفکام، نهاد نظارت بر رسانه‌ها در بریتانیا، تلویزیون دولتی روسیه را به دلیل عدم رعایت بی‌طرفی و تخطی از موازین حرفه‌ای دویست هزار پوند جریمه کرد.

آفکام می‌گوید این موارد در هفت برنامه شبکه تلویزیونی «راشا تودی» (روسیه امروز) در فاصله ماه‌های مارس تا آوریل پارسال روی داده است.

شبکه تلویزیونی «راشا تودی» که وابسته به دولت روسیه است پیش از این نیز بارها به تخطی از موازین حرفه‌ای و عدم رعایت بی‌طرفی متهم شده و حدود سه هفته پیش نیز وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد این شبکه و همچنین خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» به دلیل «نقش فعال آنها در انتشار اخبار کذب» حق شرکت در کنفرانس بین‌المللی آزادی مطبوعات را ندارند.

شکایت آفکام از راشا تودی پیش از این به دادگاهی در بریتانیا ارسال شده و این نهاد ناظر بر رسانه‌ها گفته است تا اعلام حکم دادگاه، جریمه‌اش از راشا تودی را به اجرا نخواهد گذاشت.

با این حال شبکه راشا تودی از این اقدام آفکام پیش از رأی دادگاه انتقاد کرده است؛ وزارت خارجه روسیه نیز با انتقاد از اقدام آفکام، آن را «سانسور مستقیم مطبوعات» خوانده است.

Share